משרדנו מתמחה בתחום המקרקעין מעל עשור, ומייצג זוכים בפרויקטים מסוג "מחיר למשתכן" בכל הארץ. המשרד מלווה את הזוכים במסגרת הפרויקט, החל מהשלב הטרום חוזי, במעמד החתימה על ההסכם, ועד לאחר קבלת הדירה החדשה ורישומה בלשכת רישום המקרקעין, כאשר הייצוג הוא קבוצתי ואישי.

המשרד הוא הגדול ביותר בישראל בתחום ייצוג קבוצות זוכים ועו"ד ליאור לוי מכהן כיו"ר "ועדת מחיר למשתכן" מטעם לשכת עורכי הדין בישראל!

למשרדנו יתרונות רבים המעניקים ללקוחותיו ערך מוסף משמעותי ובין היתר:

  • ניסיון רב בייצוג קבוצות רוכשים (מעל 1,700 מיוצגים במעל 70 קבוצות רוכשים) בפרויקטים שונים בכל רחבי הארץ, לרבות בחיפה (5 פרויקטים שונים), טירת הכרמל (3 פרויקטים שונים), קרית מוצקין (3 פרויקטים שונים), קרית ביאליק (2 פרויקטים שונים), קרית ים, דימונה, ראש העין, ראשון לציון (4 פרויקטים שונים), נתניה (2 פרויקטים שונים), רעננה (3 פרויקטים שונים), עפולה (3 פרויקטים שונים), מודיעין (4 פרויקטים), יבנה (4 פרויקטים שונים) גדרה (4 פרויקטים שונים) בית דגן, חדרה, מגדל העמק, קרית טבעון, שלומי, עכו (2 פרויקטים שונים), ירושלים, אשקלון (4 פרויקטים), זכרון יעקב, פרדס חנה- כרכור, רחובות, בני ברק, שוהם, גן יבנה, חריש, אור יהודה, אור עקיבא ובאר יעקב (3 פרויקטים).
  • היות ומשרדנו הוא המשרד היחיד שליווה פרויקטים מהשלבים המקדמיים ועד לאחר מסירת הדירות, לקוחות המשרד נהנים מערך מוסף משמעותי הנוגע לכל שלבי ההתנהלות מול הקבלן, החל מטיפים לבחירת הדירה ועד לליווי ויעוץ משפטי בגין ליקויים גם לאחר מסירת הדירה.
  • כל רוכש הוא עולם ומלואו – המשרד מייצג רוכשים רבים בעשרות פרויקטים, ומאופיין ביכולת, מסוגלות, כוח האדם וניסיון רב המאפשר להתנהל מול זוכים רבים בו זמנית, באופן פרטני ואינטימי.
  • המשרד מעניק שירותי יעוץ נוספים, כגון ייצוג רוכשים בוועדות חריגים (הסרת הגבלת איסור המכירה), ייצוג בשימועים בנושא זכאות, הסכמי ממון בין בני זוג (במידה ואחד מהם זכה), ייעוץ לרשויות מקומיות ופועל מול משרד הבינוי והשיכון גם בנושאים כלליים הנוגעים לכלל הפרויקטים בארץ.
  • המשרד פועל בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע – מהנדסים אדריכלים, חברות בדק ועוד, על מנת לתת לזוכים את השירות המקצועי והטוב ביותר.
  • כמובן שלמשרד נגישות קלה לכל הגורמים הרלוונטיים במשרד הבינוי והשיכון ובחברות הבקרה!

 

הליווי המשפטי כולל:

  • בדיקה של מסמכי המכרז, לרבות חוברת המכרז והשוואתו להסכם המכר ובדיקת המפרט המחייב והשוואתו למפרט הפרויקט.
  • לאחר הבדיקה תיערך פגישה (זום) במהלכה יקבלו המיוצגים הסבר מלוא ומפורט של הסכם המכר והמסמכים הנלווים.  
  • התנהלות וניהול משא ומתן מול כל הגורמים הרלוונטיים, ובין היתר עורכי הדין מטעם היזם, משרד הבינוי והשיכון, חברת הבקרה וכיו"ב. יש משמעות רבה לגודל הקבוצה בהתנהלות מול הגורמים הרלוונטיים ולניסיון הרב של משרדנו.

 

חשוב להבין: אין קשר בין שינויים בהסכמים לבין הצורך בייצוג משפטי! מטרת הייצוג המשפטי היא להקטין את פערי הכוחות בין קבלן ועורכי הדין מטעמו לבין מי שרוכש דירה לראשונה ולוודא שזכויות הרוכשים נשמרות:

 

  • במסגרת ההתנהלות מול החברה לאורך כל הדרך – לייצג את הרוכשים עד לאחר קבלת המפתח.
  • במסגרת ההסכם – לזהות סעיפים הנתונים לפרשנות ולהבהיר אותם.
  • מפרט – לספק מידע על נושאים שאינם מפורטים כראוי במפרט, אלא מופיעים "לבחירת החברה/האדריכל" או שאינם מופיעים כלל.

יש שינויים בהסכמים, אך לרוב הם באים לידי ביטוי בהבהרות שנשלחות כמענה ולא בנספח שינויים.

יתרה מכך, בתוכנית מחיר למשתכן, ובניגוד לשוק החופשי, שינויים בהסכמים או במפרטים מבוצעים לאחר החתימה, ככל שמתגלים פערים בין ההסכם או המפרט למסמכי המכרז.

חשוב להדגיש כי לאחר החתימה, משרד הבינוי והשיכון וחברות הבקרה אינם נותנים מזור לזוכים שמתקשים להתמודד מול חברות קבלניות, לרבות במקרים של חברות המפרות את המכרז, על כן יש חשיבות רבה לנגישות משרדנו למשרד הבינוי והשיכון.

  • ליווי אישי במעמד החתימה על ההסכם.

הליווי במעמד החתימה כולל בין היתר בדיקה של מחיר הדירה בהתאם להוראות המכרז, בדיקת נספחי ההסכם, בדיקה של מיקום ומספרי חניות, המחסן ועוד.

גילוי של טעויות במעמד החתימה – קריטי ועשוי לחסוך זמן יקר, כסף ועוגמת נפש רבה.

  • משרדנו מלווה את הקבוצה לאחר החתימה עד לאחר לקבלת המפתח במטרה להקטין את פערי הכוחות בין הצדדים. מניסיון – לליווי זה המשמעות הגדולה ביותר, במיוחד לאור העבודה שמדובר בזוכים רבים מול קבלן יחיד, אשר ההתנהלות מולו מתחילה החל ממועד החתימה על ההסכם!

הקבלן מתקשה לעיתים לתת מענה לקבוצה גדולה של זוכים, שמבחינתם נותרים במקרים רבים מול שוקת שבורה. בפרויקטים רבים משרדנו נאלץ לספק מענה לזוכים שמתקשים להשיג מסמכים שונים הדרושים להם לקבלת משכנתא או בהתנהלות מול הקבלן בעניינים שונים.

פיקוח על הדיווחים לרשויות המס ורישום הדירה בלשכת רישום המקרקעין (טאבו).

למי מיועד ליווי וייצוג זוכים?

רכישת דירה היא העסקה הגדולה בחייכם. אין זה רלוונטי האם ניתן לשנות את ההסכם או לא. בהתחייבות כל כך גדולה, בכל כך הרבה מובנים, יש צורך מהותי באיש מקצוע שילווה אתכם וידאג לאינטרסים שלכם מול היזם, כזכור – הגורם הדומיננטי בעסקה.

עורך דין מקצועי בתחום ידאג לשמור על זכויותיכם באופן טוב יותר. עסקת מקרקעין אינה נגמרת בעצם החתימה על ההסכם – שם היא רק מתחילה. במקרים רבים לאחר החתימה, בטרם מסירת הדירה וגם לאחריה, מתעוררות סוגיות שונות וחלקן מורכבות, בין היזם לרוכש.

סוגיות אלו דורשות טיפול מקצועי. מומלץ מאוד שמי שייצג אתכם יהיה מי שעוסק בתחום ומתמחה בו. יתרה מכך, חשוב לציין כי הסכם הרכישה קובע במפורש שעוה"ד מטעם היזם אינו מייצג את הרוכש, אלא את היזם בלבד.

דילוג לתוכן