משרדנו מייצג זוכי 'מחיר למשתכן' המבקשים למכור את דירתם לפני תום תקופת שבע השנים הקבועה בתכנית. הדרך היחידה שבה ניתן למכור את הדירה לפני תום התקופה היא באמצעות פנייה לועדת החריגים במשרד הבינוי והשיכון. ועדת החריגים לא מהווה "חותמת גומי" ופנייה אליה מחייבת תכנון, חשיבה והמצאת טיעונים ומסמכים מבוססים. ועדת החריגים מעניקה אישורים חריגים למכירת דירה בגין שלוש סיבות בלבד:

  • על בסיס כלכלי: זוכים שנקלעו למשבר כלכלי קשה שלא מאפשר להם להמשיך בתהליך רכישת הדירה, רשאים להגיש בקשה מיוחדת לועדת החריגים, שתדון בבקשתם ותאשר או תדחה אותה על פי שיקול דעתה.
  • על בסיס רפואי: זוכים שנקלעו למצב רפואי חמור ויוצא דופן שאינו מאפשר להם את רכישת הדירה, יכולים לפנות לועדת החריגים עם אסמכתאות ומסמכים רפואיים מתאימים ולהגיש בקשה למכירת הדירה בה זכו.
  • על בסיס משפחתי: בהליך גירושין או פרידה של בני זוג או ידועים בציבור, מתבצעת הפרדת רכוש. בחלק מהמקרים בני זוג שהיו יחד בעת הזכייה, מעוניינים למכור את דירתם ולהתחלק בה, או להותיר אותה לאחד מבני הזוג. במקרים אלה, פנייה לועדת חריגים של משרד הבינוי והשיכון היא האפשרות היחידה למכור את הדירה לפני תום תקופת האיסור על המכירה.

 

משרדנו מעניק ליווי וייעוץ משפטי צמוד בייצוג מול ועדת החריגים של משרד הבינוי והשיכון, תוך שהוא מעניק ללקוחות המשרד מגוון כלים שיכולים להגדיל את סיכויי ההצלחה של הבקשות שלהם בפני וועדת החריגים.

מוזמנים לפנות אלינו לפרטים נוספים – 0737297290

 

כיצד ניתן לפנות לועדת חריגים לאחר זכייה בהגרלה של מחיר למשתכן?

לועדת חריגים ניתן לפנות באמצעות טופס מקוון ובצירוף כל המסמכים הרלוונטיים. 

https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/gethtmlform.aspx?formtype=ContactUs@moch.gov.il

משרדנו ליווה עשרות זוכים של מחיר למשתכן בהגשת בקשות לועדות חריגים, מוזמנים לפנות אלינו לפרטים  נוספים.

רכשנו דירה כזוג נשוי במסגרת מחיר למשתכן לפני כשנה. כעת אנחנו עומדים בפני גירושים כאשר החלטנו שאני רוכש את הבית לבדי. איך והאם ניתן לעשות זאת ומה זה אומר מבחינתה של אשתי לגבי השתתפות בהגרלות עתידיות?

ניתן לפנות לועדת חריגים של משרד הבינוי והשיכון להסרת ההגבלה. חשוב להתייעץ לפני כן. לאחר מכן כמובן לא תהיו זכאים מכיוון שלשניכם הייתה דירה בשלוש השנים האחרונות

שלום... מבקשת כתובת ועדת חריגים במשרד השיכון. איך אפשר לפנות? משפרי דיור חייבים למכור את הדירה ישנה במשך שנה מקבלת תופס 4. האם אפשר לפנות לועדת חריגים עם בקשה להעריך את מכירה של דירה ישנה לעוד 5 חודשים... במקרה שלא מספיקים למכור את הדירה במשך שנה האם יש כנס ממשרד השיכון?

ניתן לפנות לועדת חריגים ולהסביר. ניתן לפנות באמצעותנו או באמצעות אתר משרד הבינוי והשיכון

יש לי דירה שקניתי דרך קבוצת רכישה וברצוני למכור אותה. העו"ד המלווה אמר כי במידה וארצה רוצה למכור את הדירה אני צריך לשלם קנס מרגע קבלת טופס 4 ועד כ-3 שנים כ-40 אלש"ח מהמשבש. האם יש אפשרות לקבל פטור מהמשבש לקנס זה? יצוין כי זו דירתי היחידה

יש לבדוק את חוזה ההתקשרות , כדי לדעת האם יש אפשרות לצמצם את הקנס.
למשרד השיכון יש ועדת חריגים, אבל היא מאשרת רק מקרים קשים של גירושין, או צורך רפואי דחוף בכספי הדירה.

יש לי דירה מזכיה במחיר מטרה, 3 שנים מקבלת טופס 4 ואני פונה לועדת חריגים עקב גירושין כדי שנוכל למכור את הדירה, רציתי לשאול כמה זמן לוקח טיפול שכזה והאם יש סיכוי שלא יאשרו לי למכור למרות הגירושין?

לא אמורה להיות בעיה למכור. משך טיפול של ועדת חריגים עשוי לקחת זמן. אם תיעזרו בעורך דין זה עשוי לקצר את משך הזמן

דילוג לתוכן